تاريخ انتشار : ۲ مرداد ۱۳۹۰ تعداد بازديد : 4804

 ریکاوری در ورزش


ورزشكارانی كه در حال تمرین شدید می‌باشند، پس از چند روز تمرین، دچار خستگی مزمن می‌شوند. علت این امر كاهش تعداد فیبریل‌های عضلانی و تخلیه ذخایر گلیكوژن بدن می‌باشد.در این حالت، ورزشكار با كاهش ذخایر انرژی،تحلیل رفتن توده عضلانی و فشار عصبی و روحی مواجه خواهد شد.

ورزش

عضلات بدن پس از تمرین نیاز به جبران انرژی دارند. بنابراین تمرین بعدی را باید زمانی انجام داد كه حداكثر جبران انجام شده باشد. اگر فواصل بین تمرینات كوتاه باشد و یا شدت فعالیت بدنی نیاز به استراحت بیشتری ایجاد كند، روند ترمیم و جبران، كامل نشده و تعداد فیبریل‌های عضلانی كاهش می یابد.

آمادگی جسمانی یعنی «توانایی و قدرت جسمی برای انجام فعالیت‌های ورزشی» درحالی‌كه سلامتی یعنی «حالتی كه اعضای بدن یعنی اعصاب، ماهیچه‌ها، استخوان‌بندی، گردش خون، گوارش، غدد داخلی و غیره به‌صورت بهینه و هماهنگ كار كنند» برخلاف تصور مردم، آمادگی جسمانی نشانة سلامتی نیست! این دو همیشه با هم همراه نیستند! مسلماً بدانید اگر سلامتی خود را به بهانة آمادگی جسمانی از دست بدهید، آن‌قدر عمر نخواهید كرد كه از قدرت بدنی خود بهره ببرید! كسانی كه فرق سلامتی و آمادگی جسمانی را نمی‌دانند، ممكن است با علاقه و ایمانی كامل به ورزش‌های سخت بپردازند، اما همیشه با مشكلات جسمی و كاهش عملكرد ذهنی گریبان‌گیرباشند.




همچنین بخوانید
ویژه های سایت
آخرین مطالب
هدیه ای ماندگار و اصیل


جهت افزایش کیفیت مطالب لطفا دیدگاه خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.

( الزامي ) (الزامي)


  1. وحید گفت:

    توضیح واضحات

  2. ناشناس گفت:

    سلام من هفته ای سه بار سخت تمریت (تکواندو)میکنم ودر طی هفته بسیار خسته هستم واز این بابت که خستگی موجب خوب کار نکردن من میشه بسیار ناراحتم ازتون میخام که برای اینکه من بتونم ریکاوری خوبی داشته باشم کمکم کنید ممنون