تاريخ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۰ تعداد بازديد : 2119

 ازدواج ام کلثوم با خلیفه دوم ۲

قسمت ۲

به هر حال ،بر این مبنا (که با نظر شیعه متفاوت است) از مولف کتاب و جمیع همفکران او سوال می کنیم آیا مقام حضرت لوط علیهم السلام بالاتر است یا مقام امیرمومنان علی علیهم السلام؟

ایشان در جواب می گویند مسلما لوط پیامبر به علت نبوتش از امام علی بین ابیطالب علیهم السلام برتر است .

باز ما سوال می کنیم آیا خلیفه دوم پست تر است یا قوم لوط ؟

ایشان در جواب می گویند : مسلما قوم لوط .  حالا که لوط پیامبر از امیرمومنان علی علیهم السلام طبق اعتقاد شما بالاتر است چرا حاضر شد دخترانش را به تزویج عده ای کافر ، خدا نشناس و. . . در آورد ؟   . . .

از نظر سنی ها بین حضرت امیرالمومنین علی علیهم السلام و حضرت لوط که پیامبر خداست درجات زیادی فاصله است . البته کفه ی ترازوی ایشان به نفع حضرت لوط علیهم السلام می چربد به خلاف نظر شیعه که دلیل این مدعی مفصل موجود است . وهمین طور بین خلیفه و قوم لوط اگر در بعضی جهات اشتراک است لکن از جهاتی اختلاف نیز وجود دارد و آن هم این است که قوم لوط رسما کفر به خدای خویش ورزیده و به این مطلب اظهار می کردند ولی خلیفه به زبان خویش اقرار به توحید و رسالت حضرت رسول اکرم (ص) میکرده و همین اقرار زبانی جواز ازدواج یک نفر را با مسلمانی دیگر چه زن و چه مرد باشد صادر می کند . و اگر کسی  دخترش را به تزویج او در اورد ولو این که او در دل چیز دیگری مانند کفر را پنهان نموده باشد شرعا بی اشکال است و اصلا ملاک در ازدواج ما فی الضمیر و درون افراد نیست و نیت ایشان ولو اینکه بر کفر باشد تاثیری در صحت و سقم ازدواج ندارد . حال اگر کسی با این مطلب مخالفت کرده به او جواب داده می شود که طبق آیات  قرآن مگر شما ندیدید که حضرت لوط حاضر شد دخترانش را به ازدواج قومی که علنا اهل کفر و تکذیب آیات خداوند بودند درآورد و این امر با عصمت خود در تضاد ندید پس اگر امیرمومنان علیهم السلام نیز در واقع دخترشان ام کلثوم علیهم السلام را به تزویج خلیفه دوم در آورده باشند و خلیفه نیز در باطن خلاف ادعای خویش بر اسلام را داشته باشد باز هم رضایت به این تزویج خلاف عصمت امام علی علیهم السلام را اثبات نمی کند زیرا همان طور که طبق مصلحتی ، لوط برای جلوگیری از گناه زشتی حاضر به تزویج دخترانش با قوم کافر شد همان مصلحت و یا شبیه آم می تواند جواز تزویج ام کلثوم علیهم السلام به عمر را توجیه کند البته  تکرار می کنم که اصلا در ازدواج یک مسلمان با دیگری صرف شهادت زبانی به توحید و نبوت کفایت کرده و جواز آن را امضاء می کند که این شهادت زبانی را خلیفه داشته است . در اینجا ممکن است کسی بگوید دختران لوط نیز چون قوم او کافر بوده اند . در جواب می گوییم خداوند متعال غیر از آن را فرموده است :

(تو با اهل بیت خود شبانه از این دیار بیرون شو و از اهل خود هیچ کس جز آن زن کافرت که آن هم با قوم باید هلاک شود را وا مگذار .

         این مطلب ادامه دارد . . .              




همچنین بخوانید
ویژه های سایت
آخرین مطالب
هدیه ای ماندگار و اصیل


جهت افزایش کیفیت مطالب لطفا دیدگاه خود را در خصوص این مطلب بیان کنید.

( الزامي ) (الزامي)


  1. محمد امین گفت:

    بسن الله الرحمان الرحیم
    سلام،خدا قوت دست ،اقا دست شما درد نکنه مطالب بسیار ارزنده ای رو مینویسید فقط چرا ازدواج ام کلثوم قسمت ۳ توش مطلب نیست؟

    • سلام خدمت شما دوست عزیز . با تشکر از این که از سایت ما دیدن کردید .
      به دلیل مشکلی که در سایت پیش آمده بود ، متن نمایش داده نمی شد . در حالا حاظر این مشکل را برطرف کردیم . متن در سایت قرار گرفت . با تشکر از شما . محمد رضا محمودیان – نویسنده ی سایت نصر